Font Size

Cpanel
Hem
Välkommen, Besökare
Användarnamn Lösenord: Kom ihåg mig

arg tonnåring
(1 användare i forumet) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: arg tonnåring

arg tonnåring #47

har en kille som har varit stabil ivärderna i 2 år bra hbabc på ca 5-6 nu har allt rasat är nu på värden på hbabc 9-10 han har ej pump har villat ha det i över ett år men har fått svaret att du som ligger så bra till behöver inte detta jag tror att läkaren som vi hadde inte gillade pump så vi har bytt har någon råkat ut för liknade m.v.h pappa till 14år gluten diabe

• kyrkstöt
  • ( Användare )
  • Fresh Boarder

Sv:arg tonnåring #49

Trist för er att det rasat så för er kille. Vår dotter nu 15 åriga dotter har en pump. Jag tror det är väldigt viktigt med goda argument för pump. Bara att allt blivit sämre kan vara svårtatt ha som argument. Man blir ju inte automatiskt bättre med pump. Den måste skötas väl men ger mer frihet och kan vara lättare att ta smådoser och att ta sitt insulin mer offentligt är också lättare. Vår dotter hade inte dåliga värden men vi la mycket energi på de vinster vi tyckte pumpen kan ge. Förhoppningsvis kan dessa vinster i sin tur göra att det blir lättare att ha diabetes och att hans värden då går ner. Jag hoppas verkligen ni lyckas och tycker det är lite trist att flera har upplevt det här mtståndet från vården.
Lycka till!

• Ulli
  • ( Användare )
  • Junior Boarder

Sv:arg tonnåring #119

Hej!
Tråkigt att höra att ni också har en tonåring med högt socker. Vår dotter fick nu i söndags sin första ketoacidos, vilket jag varnat henne för, men hon verkar ändå inte ha fattat eller insett att det är farligt. Vår dotter har haft pump, 2 st olika i ca 3 års tid. Men sen 2 år tillbaka stenvägrar hon att ha den, för att hon tkr att hon ser handikappad ut då. Hoppas verkligen att din son får pump, kämpa på för det, den är fantastisk!!
Lycka till Moschi
  • Moschi
  • ( Besökare )

Sv:arg tonnåring #128

hoppas att det vänder för er min son har skärpt sig lite har ju förhoppnigen om pump och tar nu 4 prover om dan m.v.h kyrkstöt

• kyrkstöt
  • ( Användare )
  • Fresh Boarder

Sv:arg tonnåring #162

Dottern har haft lite bättre värden de senaste veckorna nu, hoppas verkligen att det håller i sig.

Håller tummar och tår för att er son ska få pump!!

Mvh
Moschi
  • Moschi
  • ( Besökare )
  • Sida:
  • 1
Moderatorer: Karin M
Sidan skapad på 0.31 sekunder