Hej!
HIttade inte nagon passande kategori sa skriver här.
Har fatt insulinpump nu och haft den sedan lite mer än 1 manad. Första veckan lag mitt blodsocker bra. dvs mellan 4-9. Men nu sa hoppar de hejvilt "/ Sa da maste jag ju kolla mitt blodsocker ännu oftare för att kunna halla koll och se hur jag ska ändra mina insulindoser mm.
Men idag sa de pa vardcentralen (brukar ga dit om diab.mottagningen är stängd, vilket är ofta) att de inte ger mig mer teststickor

kan ocksa säga att jag lag lagt pa morgon (2,3) och satte pumpen pa stopp och drack ett glas juice och somnade sedan, alltsa glömde bort att jag hade tryckt pa stopp! inte bra.
Vaknade upp kl.16 da min sambo undrade chockat varför jag inte gatt upp än, sa ja mitt bs lag da pa 27 och jag var helt svag, illamaende, kunde knappt ga o andades tungt. o var nästan säker pa väg att utveckla ketoacidos?
Sa ja da ser jag att teststickorna var slut. mitt i allt. (händer inte ofta att jag inte hämtar ut stickor tidigare) men ibland händer de ju. Sa mitt i allt aker jag till vardcentralen o ber om 50teststickor. Men de vägrar att ge mig!!
Ber da om iallafall 20st sa jag kan kolla bs idag! men icke.
Far da till akuten istället o där far jag da iaf 50st sa jag kanske klarar mig till pa söndag nu.
Sa till fragan. Visst de var ett stort misstag att jag glömt hämta stickor hos min diab.ssk/mott tidigare. Men i panik och idag när jag madde som jag gjorde och kanske var pa väg att utveckla ketoacidos. Sa vägrar vardcentralen/min husläkare att ens ge mig ett recept pa 20 st sa jag klarar mig. Ok av dom eller är jag helt fel ute o cyklar?
Var pa besök i sverige ocksa för inte länge sedan där jag fick betala 100kr för 15st teststickor som jag alltsa hämade 3ggr per vecka.
Försöker ju fa ner mitt bs, men inte alls lätt ibland spec. inte när folk ser ner pa en för att man testar sig sa ofta....
Vet inte vad jag ville med de här inlägget allt känns bara sa trakigt just nu med diabetes och sjukvarden i tyskland + sverige.