Font Size

Cpanel
Hem
Välkommen, Besökare
Användarnamn Lösenord: Kom ihåg mig

Festivaler?
(1 användare i forumet) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: Festivaler?

Festivaler? #135

Hej!

Vår 17-åriga kille fick diabetes i april i år...Han hade innan dess planerat att åka på festival, Peace&Love i Borlänge...Men då allt var nytt, blodsockret hoppade en del, han blev ofta låg, mm, så ville (vågade) han inte åka.
Det var ju skönt för oss föräldrar även om jag tyckte det var synd för Isacs skull, han hade verkligen sett fram emot festivalen.

Jag undrar om någon här har åkt på festival, alltså under flera dagar? Hur funkar det med mat? Dryck?

Tacksam för tips, för vad jag förstår så vankas det Hultsfred i sommar:)
Mamma till 17-årig kille med diabetesdebut i april-08. Vi låg på US i Linköping.

• Mamma till 17-årig kille (diabetesdebut april-08)
  • Jeanette
  • ( Användare )
  • Junior Boarder

Sv:Festivaler? #143

Hejhej!!
Jag har vart på både hultsfredfestivalen och peace&love sedan jag fick min diabetes! det gick jättfint för mig! Jag som stod, hoppade och gick väldigt myvket (gör man oftast på festival ju) så behövde jag inte alls så mycket insulin som innan, jag tog hela mitt långtidsverande som fungerade perfekt som bas. Det korttidsverkande reglerade jag desto mer. man får tänka på hur mycket man rör sig, tänker vara vaken osv. En regel är att ALLTID ha dextrosol, att stå längst fram på en hårdrockskonsert och få känning är ingen hitt. Jag unade mig lite gott då jag ändå gjorde av med så pass mycket energi hela tiden.
Dock är det olika för olika diabetiker, men min uppfattning av att va "diabetiker på festival" är att det går helt lysande! bara man har koll och känner sig själv!
Lycka till!

• Peter Pan
  • ( Användare )
  • Junior Boarder
  • Sida:
  • 1
Moderatorer: Sam, Karin M, YaHilweh
Sidan skapad på 0.28 sekunder