Pga min diabetes fick jag ätstörningar.Ibland faller jag tillbaka och ibland klättrar jag upp och skärper mig.Men dom ständiga tankarna finns alltid inom mig och de är så jobbigt. Många tjejer med diabetes brukar få ätstörningar. Sen är de störigt att tjejer med diabetes ligger ofta på sig 5 kilo mer än vad tjejer utan diabetes. Jag gick upp jätte mycket utav min diabetes och började helt plötsligt gilla mat och var alltid hungrig och kunde äta hur mycket som helst. Tillslut såg jag själv hur stor jag blev och hur folk kommenterade mig och sen fick jag för mig att minska insulinet rejält. De är bättre nu än för ett år sen kan jag ju säga,vilket är skönt. Jag hade bara 13 insulin totalt på en dag. Om inte mindre för när jag motinerade hade jag pumpen utkopplad, så mindre än 13 totalt på en dag. Jag hade jätte torra ögonlock,fragda och torr i munnen men ändå låg mitt blodsocker perfekt. Så de var inte de att jag inte brydde mig om blodsockret för de kollade jag ständigt. Och när blodsockret blev högt gick jag en runda. Usch sånt helvete. Inte nog med att man har diabetes, nej för sen kommer den andra sjukdomen som "hör till" diabetesen lite pga all matfixering och hunger som man får av insulinet.