Font Size

Cpanel
Hem
Välkommen, Besökare
Användarnamn Lösenord: Kom ihåg mig

Every X3
(1 användare i forumet) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: Every X3

Every X3 #320

Idag fick jag hem min Every X3 och är super nöjd. Jag frågade mig diabetessköterska om just den här blodsockermätaren då min gamla mätare svimmade. Men hon sa att hon inte fick skriva ut en sådan åt mig då den ännu inte var upphandlad.

Men jag var inne på tillverkarens hemsida och kollade runt och ser då att får man den inte p.g.a att den inte är upphandlad skulle man ringa dom så fixade dom det. Sagt och gjort, jag ringde och dom skrev ut recept på stickor och nålar. självklart fick jag även mätaren, detta fick jag betala 200 för i arvode. Helt överenskommet tycker jag.

Vad tycker ni om era Every X3or?
Tyckte ni att den höll standarden som utlovades?
Vad är positivt och vad är negativt?

Det enda negativa som jag har kommit på hitintills är att den känns lite plastig nu innan jag har vant mig vid den ordentligt och att jag till en början inte fattade hur jag fick igång lyset. Men efter att ha läst bruksanvisningen så var det absolut inga problem längre
I like to play with my imaginary friends!

• Ung vuxen
  • YaHilweh
  • ( Moderator )
  • Moderator

Sv:Every X3 #323

Jag tycker X3:an är kass. Men vilken mätare är inte det?

Stor, plastig och för få stickor i kassetten. Och den ingav ingen vidare kvalitetskänsla.

För mig är allt-i-ett-mätare det enda tänkbara alternativet då jag mäter mer är mina läkare tycker att jag ska göra. Och en vanlig mätare skulle inte fungera med det sätt jag sköter min diabetes på idag. Jag har använt Accu-Cheks Compact Plus i ett par år nu och det enda jag kan säga är att det fungerar. Varken mer eller mindre.

En sak jag har lärt mig är att alltid ha ett par extra mätare hemma. Det är med nöd och näppe min maskin hänger med mig. Den är med mig överallt. I skolan, i bilen, på gymmet, i skidbacken, i båten, på krogen osv. Just för att jag vill ha möjligheten att mäta när jag vill. Känsligare elektronik får man nog leta efter. Helt plötsligt får den för sig att visa en av säkert 30 olika felkoder och helt ge upp. Då är det bäst att slänga den och plocka fram en ny.

Jag kan inte förstå varför man kan bygga mobiltelefoner, kameror etc. som hänger med en normal person utan att strula en enda gång medan mätarna får spel av lite fickludd.

När jag dryftade den här frågan med min sköterska för en tid sedan blev hon nästan arg för att jag inte tog hand om mina grejer. Jag håller inte med henne. Jag är så försiktig jag kan med alla mina prylar. Men när maskinen ger upp utan att jag ens tappat den måste man börja fundera. Och om jag måste begränsa mitt liv pga att mätaren inte håller tycker jag någonting är fel.

Ge mig en mätare som klarar av ett (enligt mig) normalt liv.

• Sahlen
  • ( Användare )
  • Fresh Boarder

Sv:Every X3 #325

Jag hade innan en Precision Xceed (okej jag har haft två sådana). Fick dock en sådan igen nu senast när jag var hos min diabetessköterska eftersom jag har pump så måste jag kunna mäta ketoner och det är idag den enda mätaren som klarar av det.
Men de två jag har haft tidigare har båda svimmat, jag har precis som du med mig min mätare precis över allt. Stallet, skolan, bilen, gymmet, stranden, krogen ja vart jag en är. Men av någon anledning svimmar dom efter en 6-7 månader. Men nu har jag ett rejält lager olika mätare här hemma. Var och plockade fram mina gamla One Touch mätare, nu har jag ett lager poå en si så där 5 mätare här hemma, men Everyn är den jag trivs bäst med
I like to play with my imaginary friends!

• Ung vuxen
  • YaHilweh
  • ( Moderator )
  • Moderator
  • Sida:
  • 1
Moderatorer: Sam, Karin M, YaHilweh
Sidan skapad på 0.31 sekunder