Font Size

Cpanel
Hem
Välkommen, Besökare
Användarnamn Lösenord: Kom ihåg mig

Snälla kan någon svara detta.
(1 användare i forumet) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: Snälla kan någon svara detta.

Snälla kan någon svara detta. #750

Hjälp jag tror att jag har fått diabetes för att alla symptomer har stämt i typ 2 veckor men jag vet inte jag kan nog inte säga typ. mamma jag tror jag har fått diabetes eller vad skall jag göra snälla hjälp .. jag mår inte så bra att vänta och inte veta.??!!

• Sanna.97
  • ( Användare )
  • Fresh Boarder

Sv:Snälla kan någon svara detta. #751

Ring vc så får du åka in och ta ett blodsocker. Det är det enda som finns att göra om du inte känner någon med diabetes och kan ta ett bls där ifrån.
Men som sagt. Ring vårdcentralen.
I like to play with my imaginary friends!

• Ung vuxen
  • YaHilweh
  • ( Moderator )
  • Moderator

Sv:Snälla kan någon svara detta. #752

Hej!
Hoppas du har fått veta om du har diabetes eller ej. Det är viktigt att du kontaktar vårdecentralen eller kanske ännu hellre barn- och ungdomsakuten där du bor. Vänta inte utan gör det så fort som möjligt!
Hälsningar
Lena Hanberger, diabetessköterska
Lena Hanberger
Diabetessjuksköterska, Barn- och ungdomssjukhuset, Universitetssjukhuset, Linköping

• Diabetessjuksköterska
  • lenha
  • ( Admin )
  • Moderator

Sv:Snälla kan någon svara detta. #761

Tack för det ni skrivit och jag kontakta vårdcentralen och kollar Lång distans socker eller vad det heter.

• Sanna.97
  • ( Användare )
  • Fresh Boarder

Sv:Snälla kan någon svara detta. #762

Gör det, det är viktigt att man gör det så fort som möjligt. Jag fick strax efter att jag blev inlagd höra att "Hade du kommit in någon dag senare är det inte säkert att du stått där du står idag". Jag tog väldigt lång tid på mig med att åka in.

Tala gärna om vad du fick för svar sedan
I like to play with my imaginary friends!

• Ung vuxen
  • YaHilweh
  • ( Moderator )
  • Moderator

Sv:Snälla kan någon svara detta. #764

Dem är inte säkra på något för att blod sockret är pricis i gränsen men eftersom jag har sådana symtom nu kanse det går långsamt innan jag får det för att alla är ju olika men jag får antagligen få åka in fler gånger och ta blodprover

• Sanna.97
  • ( Användare )
  • Fresh Boarder

Sv:Snälla kan någon svara detta. #765

Vad bra att du sökte! Även om det inte gick att säga riktigt hur det är. Men nu har du ju koll och någonstans att vända dig. Verkar bra att ta flera blodsocker. Testa både före och efter måltid vid måltider under en hel dag.
Lena
Lena Hanberger
Diabetessjuksköterska, Barn- och ungdomssjukhuset, Universitetssjukhuset, Linköping
Senast ändrad: av lenha.

• Diabetessjuksköterska
  • lenha
  • ( Admin )
  • Moderator

Sv:Snälla kan någon svara detta. #774

låter som du sitter i samma sitvation som ja gjorde för några år sedan... tog första i september, men fick diagosen i februari.. förhoppningsvis tar det inte lika lång tid för dig!! kram

• Emmi
  • ( Användare )
  • Fresh Boarder

Sv:Snälla kan någon svara detta. #796

Emmi hur gammal var du då för att det tog sådan lång tid för dig kanske det gäller för mig med men det är ju konstig att jag frågar mamma bara om jag kan åka till vc ... gick du dit många gånger ????

• Sanna.97
  • ( Användare )
  • Fresh Boarder

Sv:Snälla kan någon svara detta. #797

Jag var 11 när det hela börja och fick diagnosen strax innan ja fyllde 12... tappa nog räkningen på hur många gånger ja åkte in men det var flera gng i månaden.. fick göra 3 glukosbälstnigar desutom.. tror inte du kommer kunna dölja det för dina föräldrar, men du kan ju börja med att berätta det för en vuxen som du litar på.. det behöver inte vara dina föräldrar men se till att berätta det för ngn..

• Emmi
  • ( Användare )
  • Fresh Boarder

Sv:Snälla kan någon svara detta. #798

ja men min mamma gjorde så vi åkte in första och andra gången men doktorn sa typ inget säkert bara två meningar men det är 2 månader sedan det började men mamma kommer säker inte tro att det är diabetes längre men om det är det så är de ju inte bra att tro att det är ng annat...

• Sanna.97
  • ( Användare )
  • Fresh Boarder

Sv:Snälla kan någon svara detta. #799

du kanske kan fråga på sjukhuset om du kan få låna en blodsocker mätare och ta prover lite då och då. på så sätt kan du se om du tex efetr måltider stiger i blodsockret, om du gör det är det ett tecken på diabetesen. Själv använde ja blodsocker mätarna ja hitta hemma..

• Emmi
  • ( Användare )
  • Fresh Boarder

Sv:Snälla kan någon svara detta. #801

varför hade du en hemma?? och man kan väll inte bara låna från sjukhuset eller ??

• Sanna.97
  • ( Användare )
  • Fresh Boarder

Sv:Snälla kan någon svara detta. #805

Resten av familjen har oxå diabetes... Vet inte om man kan låna på sjukhuset...,men det är kanske värt att fråga... (:

• Emmi
  • ( Användare )
  • Fresh Boarder
  • Sida:
  • 1
Moderatorer: Sam, Karin M, YaHilweh
Sidan skapad på 0.48 sekunder